På era problem och frågor ...
|
Har vi ett innovativt svar!
|
 Väggproblem Har ni platsinskränkning på väggskivan?
|
 |
 Ringa platsbehov Omnicompact behöver minimalt platsbehov över öppning såväl som i sidled.
|
 Utrymmesproblem Har ni platsproblem i utrymmet? ex. körväg, kranbanor eller installationer?
|
 |
 Minimalt byggdjup Genom platsbesparande, ensidigt montage öppnar sig ett flertal inbyggnadsvarianter. Ringa platsbehov genom uppstaplande byggsätt. Med endast en avskiljnings yta uppnår vi ett minimalt anspråk på utrymme. Sidoguiderna har ett ringa byggdjup, då alla avskiljningselement löper utmed en gemensam linje.
|
 Optiska anspråk Hur höga är era utseende anspråk? Osynligt integrerbar, lackerad eller utförd i rostfritt stål?
|
 |
 Produkt estetik Omnicompact erbjuds med ytbehandling eller utförd i rostfritt stål, osynligt integrerad i undertak och med sidoguider inbyggda i nischer.
|
 Omgivningsbetingelser Finns det fara för att porten vid nedsmutsning i stängningsvägen inte stänger säkert? Kan transporter skada porten eller dess ram?
|
 |
 Okänslig konstruktion Primära portkomponenter kan levereras i rostfritt stål eller korrosionsbeskyddade. Porten är genom sin vertikala stängningsriktning okänslig för nedsmutsning i stängningsområdet. Portblad och sidoguider befinner sig utom riskområdet. Lamellerna kan vid skada bytas ut.
|
 Konstruktions åtgärder Behövs konstruktions åtgärder, såsom exempelvis påbyggnad av vägg, väggankare, tilläggsarmering?
|
 |
 Anspråkslös byggsituation Släta väggar är tillräckligt. Väggpåbyggnad/väggankare behövs inte. Brandskyddade stålbalkar som stöd räcker.
|
 Säkert användning Hur lyder era nyttjande krav beträffande säkerhet och beständighetsfunktion? Hur blir förutsättningarna enligt DIN EN 12605 och DIN EN 12634 omsatta? Ex. hinder i stängningsområdet, Funktionsavbrott på drivsystemet etc. Är ofta förekommande manövrering ett nyttjandekriteria?
|
 |
 DIN EN 12604 och DIN EN 12453 Stängningskant övervakning, störtningssäkring och klämskydd genom fogöverlappning garanterar optimal säkerhet under stängningsprocessen. Ofta förekommande manövrering är på grund av upphängning och byggsätt på lamellerna inget problem. |
 Belastning av däck Kan ni tillåta ytterligare last på däcket?
|
 |
 Ingen däcksbelastning På grund av byggsättet på Omnicompact måste krafter i däcket ledas vidare.
|